رازهایی برای تمیز کردن فرش و موکت
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

با وجود تمام تلاش‌های شما در زمینه حفظ پاکیزگی فرش و موکت، فرش شما در نهایت تبدیل به قربانی یک قطره شربت، چای، قهوه و یا آلودگی‌های کف کفش شما خواهد شد. پس یادگیری نکاتی برای تمیز کردن فرش و موکت همیشه مفید است. با یادآوری اینکه چگونه متخصصان مسائل مختلف را حل می‌کنند، ما به سراغ متخصصان قالیشویی نوین رفته‌ایم؛ تا درباره رازهای تمیز کردن فرش و موکت از آنها اطلاعاتی بگیریم. حاصل این کار را در این نوشته به صورت نکاتی برای تمیز کردن فرش و موکت می‌خوانید.

رازهایی برای تمیز کردن فرش و موکت که باید بدانید

 لکه‌های سست را فشار ندهید

آلودگی‌ها و لکه‌های سست را به راحتی می‌شود پاک کرد. اگر و فقط اگر هنگام پاک کردن آن کمترین فشار ممکن را وارد کنید. این لکه‌ها معمولا در عمق فرش و موکت نفوذ نکرده‌اند؛ و با پارچه تمیز، دستمال کاغذی یا اسفنج می‌شود بخش اصلی آن را برداشت؛ و باقی مانده را نیز به آرامی شستشو داد. درباره این شکل از لکه‌ها، فشار بی‌جا تنها باعث نفوذ آلودگی به لایه‌های زیرین فرش می‌شود.

از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین یک لکه‌بر خوب است که در بعضی مواقع در تمیز کردن فرش بسیار موثر است. البته اگر بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. برای این کار باید روی لکه را با جوش شیرین بپوشانید و سپس آن را باید پارچه تمیز و نم‌دار بشویید. همچنین می‌توانید جوش شیرین را به صورت اسپری محلول در آب به محل لکه اسپری کرده و 10 الی 15 دقیقه بعد آن را پاک کنید. ممکن است لازم باشد تا این روش را چند بار تا گرفتن نتیجه مطلوب تکرار کنید. در نهایت محل را با یک حوله سفید کاغذی خشک کنید.

کرم اصلاح صورت را امتحان کنید

یکی از بهترین لکه بر های در دسترس کرم اصلاح صورت است. کرم اصلاح را مستقیما به لکه ها اعمال کنید و آنرا حدود 30 دقیقه بگذارید بماند. در نهایت منطقه را با یک دستمال خشک پاک کنید. اگر لکه هنوز هم باقی است؛ می‌توانید از محلول یک سوم سرکه در آب استفاده و محل لکه را با آن پاک کنید.

پاک کردن آدامس از روی فرش

این موضوع اتفاقی نادر است؛ اما در صورتی که یک آدامس به فرش یا موکت شما بچسبد چکار می‌کنید؟ اگرچه در ظاهر بسیار سخت به نظر می‌رسد؛ اما تنها با کمک یک تکه یخ یا قاشقی که در سرمای فریزر کاملا سرد شده، می‌توانید آدامس را به دمای انجماد رسانده و آن را به راحتی از فرش خود جدا کنید.

مواد شوینده ماشین ظرفشویی در مقابل روغن

یکی از بدترین لکه‌های ممکن روی فرش لکه‌های چربی یا روغنی است. در ابتدا شاید تصور کنید تمیز کردن چنین فرشی ممکن نیست. اما کافی است از شوینده‌های ماشین ظرفشویی برای از بین بردن این لکه‌ها استفاده کنید تا نظرتان عوض شود.

تمیز کردن لکه های ناشی از موم، وکس یا شمع

این آلودگی‌ها به سرعت جذب فرش و موکت شده و تا عمق آن فرو می‌روند. اما بهترین راه تمیز کردن فرش در این شرایط چیست. در قدم اول باید این مواد را از عمق فرش یا موکت خارج کنید. برای این کار فرش را برعکس کرده و یک پارچه تمیز را روی بخش آلوده قرار دهید. حالا با استفاده از یک تکه فلز گرم مثل قاشق گرم شده یا سشوار یا اتو، روی پارچه را حرارت دهید؛ و یا این کار را از پشت فرش انجام دهید. این کار را باید آنقدر ادامه دهید تا حرارت موم (یا وکس یا مواد مشابه) را نرم کرده و موم شروع به خارج شدن از فرش نماید. در نهایت می‌توانید با یک پارچه تمیز دیگر اقدام به برداشتن باقی مانده موم کنید. در این زمینه فراموش نکنید که حرارت بیش از حد به فرش شما آسیب نزند.

پاک کردن لکه خون با پروکسید هیدروژن

لکه‌های خون خشک شده روی فرش را می‌توانید با پروکسید هیدروژن به طور کامل پاک کنید. برای این کار کافی است در ابتدا لکه خون خشک شده را بخراشید؛ و آنچه با خراشیدن پاک می‌شود را حذف کنید. سپس برای باقی مانده آن از پروکسید هیدروژن استفاده کنید. پروکسید هیدروژن با برخورد به لکه تشکیل کف داده و لکه را از بین می‌برد.

 تمیز کردن فرش به طور منظم

در نهایت توجه داشته باشید که امر لکه‌برداری از فرش کاری تخصصی است؛ و اگر با دقت کافی انجام نشود ممکن است به فرش شما آسیب بزند. پیشنهاد ما برای دوری از لکه‌ها و آلودگی‌های معمول، داشتن برنامه‌ای منظم برای شستشوی کامل فرش است. کارخانه قالیشویی نوین با بیش از نیم قرن تجربه آماده خدمت رسانی در زمینه شستشوی فرش و موکت به شما عزیزان است.





:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: